– Ο εγγονός Γιώργος Δημητρίου αποκαλύπτει πως αναγνώρισε σε αυτή τη φωτογραφία το μνήμα του παππού του – Η οικογένεια  δεν έχει στην κατοχή της πλήρη στοιχεία που να πιστοποιούν ότι το βεβηλωμένο μνήμα ανήκει στον πρόγονό τους, συμπίπτουν όμως το όνομα και η χρονολογία θανάτου  – Πληροφορίες αναφέρουν πως το «σκηνικό» της φωτογράφησης ήταν το κοιμητήριο της Επτακώμης, ενώ άλλες πηγές κάνουν λόγο για το Βρετανικό Νεκροταφείο της Αμμοχώστου – Ο κ. Δημητρίου συνομίλησε και με τον φωτογράφο Μπαστεμίρ Μπιλάλ, ο οποίος υποστήριξε ότι πρόκειται για κοιμητήριο στην Κερύνεια – Αναζητεί πληροφορίες από όσους στην Κύπρο ή την Ελλάδα ενδέχεται να γνωρίζουν στοιχεία που θα συνδράμουν την έρευνά του – Ποιος ήταν ο θανών Γεώργος Δημητρίου

«Γεώργιος Δημητρίου, θανών τη 28/11/1953, ετών 62…» είναι χαραγμένο στον μαρμάρινο σταυρό που κρατά το ημίγυμνο μοντέλο από την Τουρκία στις γνωστές πλέον φωτογραφίες που είδαν το φως της δημοσιότητας, με μοντέλα να ποζάρουν στους βεβηλωμένους τάφους Ελληνοκυπρίων. Σε συνέντευξη του στην ελλαδική εφημερίδα «Έθνος», ο Γιώργος Δημητρίου –κάτοικος Αθηνών– αποκαλύπτει πως αναγνώρισε σε αυτή τη φωτογραφία το μνήμα του παππού του, γεγονός που αποτέλεσε την αρχή της αναζήτησης του χαμένου συγγενή του… Ξεριζωμένη από την Κύπρο εδώ και χρόνια η οικογένεια του κ. Δημητρίου δεν έχει στην κατοχή της πλήρη στοιχεία που να πιστοποιούν ότι πράγματι το βεβηλωμένο μνήμα ανήκει στον πρόγονό τους, όμως το όνομα και η χρονολογία θανάτου συμπίπτουν. Προς αυτήν την κατεύθυνση συνηγορεί και το γεγονός ότι ο κ. Γεώργιος Δημητρίου απεβίωσε σε ηλικία που προσεγγίζει αυτήν που αναφέρεται στον σταυρό. Σύμφωνα με το δημοσίευμα του «Έθνους» η φωτογράφηση έλαβε χώρα κατά πάσα πιθανότητα στο κοιμητήριο της Επτακώμης. Οι πληροφορίες θέλουν τον παππού του κ. Δημητρίου να έχει ταφεί σε νεκροταφείο της περιοχής, όμως όπως εξηγεί ο ίδιος, «ο κ. Ανδρέας Πέτρου, πρόεδρος εκτοπισμένων κοινοτήτων Αμμοχώστου, υποστήριξε πως δεν αποκλείεται να πρόκειται για το μνήμα του παππού μου, αφού οι Τούρκοι στη διάρκεια αυτών των χρόνων έχουν προβεί αρκετές φορές σε μεταφορά υλικών από νεκροταφεία είτε για να χρησιμοποιηθούν σε οικοδομές είτε για να σβηστούν ίχνη θανόντων». Το ενδεχόμενο να έχει χρησιμοποιηθεί το κοιμητήριο της Επτακώμης ως σκηνικό για την επίμαχη φωτογράφηση ενισχύουν και άλλες πληροφορίες από σωματεία της κατεχόμενης Κύπρου, ενώ άλλες πηγές κάνουν λόγο για το Βρετανικό Νεκροταφείο της Αμμοχώστου. Ο εγγονός Δημητρίου, βλέποντας την επίμαχη φωτογραφία, κινητοποίησε συγγενείς στην Κύπρο, επικοινώνησε με τον έπαρχο Αμμοχώστου και προσπαθεί να βρει την άκρη του νήματος μαζί με την αδελφή του, η οποία είχε δει τον παππού τους μία φορά το 1952. «Ως οικογένεια μας ενδιαφέρει», αναφέρει ο κ. Δημητρίου στη συνέντευξή του, «αν ταυτοποιηθεί το μνήμα, να προβούμε στην αποκατάστασή του, να μεταφέρουμε, εάν υπάρχει η δυνατότητα, τα οστά του παππού μου στον οικογενειακό μας τάφο στην Ελλάδα και να διαμαρτυρηθούμε σε διεθνείς φορείς, εφόσον ο σεβασμός στους νεκρούς είναι κάτι που θα πρέπει να τηρείται ακόμη και σε συνθήκες πολέμου». Ο κ. Δημητρίου συνομίλησε και με τον φωτογράφο Μπαστεμίρ Μπιλάλ, ο οποίος επέλεξε το σκηνικό και επιμελήθηκε τη φωτογράφηση μόδας. Ο ίδιος υποστήριξε ότι πρόκειται για κοιμητήριο στην Κυρήνεια, κάτι που, όμως, δεν έπεισε τον κ. Δημητρίου. Για τον λόγο αυτόν αναζητεί πληροφορίες από όσους στην Κύπρο ή την Ελλάδα ενδέχεται να γνωρίζουν στοιχεία που θα συνδράμουν την έρευνά του. Ποιος ήταν ο θανών Γεώργος Δημητρίου Ο παππούς Γεώργιος Δημητρίου γεννήθηκε και έζησε στην Αμμόχωστο. Ήταν ξυλουργός, και λειτουργούσε μαζί με τον αδελφό του Μιχάλη, ένα από τα μεγαλύτερα ξυλουργεία του νησιού. Ο γιος του, πατέρας του κ. Δημητρίου ο οποίος πραγματοποιεί σήμερα την έρευνα, «έφυγε από την Κύπρο προκειμένου να σπουδάσει στην Αγγλία», εξηγεί ο κ. Δημητρίου. «Αυτό, όμως, δεν έγινε ποτέ. Η θεία του, σύζυγος του υπουργού Ναυτικών Δεσποτόπουλου, τον έπεισε να καταταγεί στον ελληνικό στρατό, όπου και παρέμεινε».

ΠΗΓΗ